LEBAK LESTARI

LEBAK
LESTARI LANA

Location
Jakarta, Indonesia
Year
2011

The design of this house focuses on creating a tranquil space for the owner. The interior highlights a variety of textures, consisting of marble, wood, and stone, emphasizing the tropical and luxury character of the house.

The backyard features a patio shaded with a pergola. The kitchen is located beside the patio, separated by a glass wall and sliding door, giving it a semi-outdoor atmosphere at first glance. A swimming pool sits beside the garden, just above the stairs, surrounded by decorative plants. These two facilities help in reducing the temperature of the house, allowing air to flow naturally. A large wall beside the swimming pool provides a visual boundary and adds a sense of privacy to the house.

A balcony that overlooks the view of the backyard is located in the center of the symmetrical massing. It functions as a place for the owner to sit and relax.

 

 

Rumah ini dirancang dengan fokus untuk menciptakan ruang hunian yang memberikan suasana tenang bagi pemiliknya. Interiornya menampilkan perpaduan tekstur marmer, kayu, dan batu yang ketiganya mencerminkan karakter rumah tropis nan mewah. Halaman belakang rumah terdiri dari teras yang dinaungi pergola, taman, dan kolam renang. Di samping teras, terdapat dapur yang dipisahkan oleh dinding dan pintu geser kaca untuk memberikan suasana ruang semi terbuka. Sementara itu, di samping taman, terdapat kolam renang yang dikelilingi oleh tanaman hias. Kolam renang dan taman di area terbuka menjadi fitur dari strategi desain pasif untuk memungkinkan udara mengalir secara alami dan membantu mengurangi suhu ruang.

Di sekeliling halaman, terdapat dinding masif yang memberikan batas visual dan menambah rasa privasi pada rumah. Sebuah balkon yang menyajikan pemandangan halaman belakang terletak di tengah massa rumah yang simetris, dan menjadi tempat bagi pemilik untuk duduk dan bersantai.